Salezjańska Szkoła Organistowska

w

Przemyślu


Zespół


ZARZĄD FUNDACJI

 

Daniel Prajzner – prezes zarządu – urodził się w 1984 roku w Przemyślu. Ukończył studia w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy (2008, dyplom z wyróżnieniem) oraz w Conservatorium van Amsterdam w klasie organów prof. Pietera van Dijka (2010, Master of music). Studiował również w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu (Niemcy) m.in. w klasie organów prof. Pietera van Dijka oraz w klasie klawesynu prof. Menno van Delfta (2007, Sokrates/Erasmus). Uczestnik licznych kursów mistrzowskich prowadzonych przez: G. Boveta, K. Eichhorna, J. Gembalskiego, G. Gnanna, B. Haasa, L. Lohmanna, M. Sandera, J. Serafina, Z. Szathmary’ego, C. Tilney’a, D. Titteringtona, M. Toporowskiego, V. Warniera. Laureat Ogólnopolskich Przesłuchań Uczniów Klas Organów w Częstochowie, XIV Międzynarodowego Konkursu Młodych Organistów w Opavie, w Czechach (wyróżnienie), III Europejskiego Konkursu Organowego w Castellana Grotte, we Włoszech (I nagroda), IV Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Mikaela Tariverdieva w Moskwie i Kaliningradzie w Rosji (wyróżnienie i nagroda specjalna fundacji De Boni Arte „Za najlepszą interpretację muzyki sakralnej”. Za osiągnięcia artystyczne otrzymał kilka znaczących nagród i stypendiów, były to m.in.: stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” (2006), Nagroda Promocyjna Volksbank Paderborn-Höxter (Niemcy) „Młodzi Twórcy w Europie 2006”. Koncertował w kraju i za granicą: w Holandii, Japonii, Niemczech, Norwegii, Rosji, Szwajcarii, na Białorusi, Litwie, Ukrainie i we Włoszech. Obecnie zatrudniony jest w Akademii Muzycznej w Krakowie na stanowisku adiunkta. W 2017 roku na swej macierzystej uczelni uzyskał stopień doktora sztuki. Od października 2019 roku pełni funkcję zastępcy dyrektora Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej. Działalność dydaktyczną prowadzi równolegle w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Artura Malawskiego w Przemyślu. Jest również pomysłodawcą, autorem koncepcji programowej i organizacyjnej, prezesem zarządu Salezjańskiej Szkoły Organistowskiej w Przemyślu, reaktywowanej w 2018 roku.

 

Artur Szczerbinin – członek zarządu – w 2012 roku ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. w Przemyślu w klasie organów Daniela Prajznera. W roku akademickim 2016/2017 z wyróżnieniem ukończył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Marcina Szelesta. Zdobył III nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organowym w Katowicach „W kręgu europejskich organów barokowych” (2014). W roku akademickim 2015/16 odbył roczne studia w ramach stypendium Erasmus, w Hochschule für Musik we Freiburgu, w klasie organów prof. Martina Schmedinga oraz Matthiasa Maierhofera. Obecnie jest doktorantem na Akademii Muzycznej w Krakowie. Tematem jego pracy doktorskiej jest Solowy repertuar organowy Europy środkowo-wschodniej zawarty w rękopiśmiennych źródłach z lat ok. 1570–1685 oraz związane z nim zagadnienia wykonawcze. Artur Szczerbinin brał udział w kursach mistrzowskich oraz w sesjach naukowych prowadzonych takich pedagogów jak: Pieter van Dijk, Martin Schmeding, James Johnstone, Wolfgang Zerer, Lorenzo Ghielmi, Bernhard Haas, Hans Fagius, Hayo Boerema, Johannes Geffert. Poza działalnością solową koncertuje także z zespołami wykonującymi muzykę dawną realizując partie basso continuo.

 

Tomasz Ślusarczyk – członek zarządu – urodzony w Przemyślu, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Przemyślu i Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem), od 1991 roku związany był z orkiestrami: Capellą Cracoviensis i Radiową Orkiestrą Symfoniczną, z którą dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą: Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii w Białymstoku, Warszawską Operą Kameralną; od 2005 roku współpracuje ze słynną Orkiestrą XVIII Wieku w Amsterdamie. Koncertował jako solista i kameralista na wielu festiwalach w Rosji, Irlandii, Niemczech, na Ukrainie, w Korei i Wielkiej Brytanii. Zapraszany jest do współpracy przez znakomitych muzyków, takich jak F. Bruggen, P. Esswood, Ch. Hogwood, M. Toporowski. Pod jego kierownictwem artystycznym Polska Orkiestra XVIII Wieku dokonała szeregu nagrań muzykaliów jasnogórskich. Zaangażowany jest także w badania źródeł muzyki cerkiewnej na terenach dawnej Rzeczypospolitej. Często zasiada jako juror podczas krajowych i zagranicznych konkursów. Prowadzi działalność naukowo-dydaktyczną na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, posiadając na tych uczelniach klasy trąbki naturalnej.

 


WOLONTARIUSZE WSPÓŁPRACUJĄCY Z FUNDACJĄ

Klaudia Łoboda – studentka Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego na Wydziale Instrumentalnym (klasa klawesynu prof. dr. hab. Marka Toporowskiego) oraz na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej (specjalność: Teoria muzyki). Absolwentka kieleckiego Zespołu Szkół Muzycznych im. L. Różyckiego w Kielcach (dyplom z wyróżnieniem). Brała udział w ogólnokrajowych i międzynarodowych konkursach klawesynowych, m. in. VII Wanda Landowska Harpsichord Competition w Ruvo di Puglia (podwójna I nagroda w duecie, II nagroda w kategorii solowej), II Ogólnopolski Konkurs Klawesynowy (II nagroda). Rozwijała swoje umiejętności pod okiem wybitnych pedagogów i artystów, m.in. Aline Zylberajch, Martin Gester, Nicholas Parle, Ketil Haugsand. Z powodzeniem współorganizowała pierwszy Mid European Early Music Festival w Kielcach oraz festiwalowe warsztaty solowe i kameralne.

 

Piotr Michalik – student Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Marcina Szelesta. W 2014 ukończył Diecezjalne Studium Organistowskie w Tarnowie w kl. organów mgr. Wiesława Kaczora, a w 2018 – Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. F. Chopina w Nowym Sączu w kl. organów mgr. Kamila Madonia (dyplom z wyróżnieniem). Brał udział w wielu konkursach organowych, otrzymał m.in. III miejsce w VII Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Bronisława Rutkowskiego (Kraków, 2019), wyróżnienie za najlepiej wykonany utwór J. S. Bacha na V Festiwalu Organistów Diecezji Tarnowskiej „Cantantibus Organis – Tarnów-Tuchów 2017”. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich, które prowadzili światowej sławy organiści, m. in. Jörg-Hannes Hahn, Tobias Horn, Olivier Penin, Monica Melcova. Obecnie jest organistą bazyliki kolegiackiej pw. Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej.

 

 

Wiktoria Oleksińska – studentka Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie śpiewu prof. dr hab. Olgi Popowicz. Jest absolwentką Zespołu Państwowych Szkół muzycznych w Przemyślu na wydziale wokalnym i instrumentalnym. Brała udział w wielu konkursach wokalnych, otrzymała m.in. I miejsce w V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Z. Nosowskiego w Brzesku, wyróżnienie w VIII Ogólnopolskim Festiwalu Wokalnym im. Marii Stankowej w Olsztynie, została finalistką w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym pt.  Śpiewniki Domowe w Łodzi. Współpracuje również z Fundacją Kultury i Rozwoju w Koszycach Wielkich.

 

 

 

 

 

Michał Wolan – student Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy oraz dr. Daniela Prajznera. Absolwent Zespołu Szkół Muzycznych Nr 1 im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie. Występował podczas różnych festiwali jako solista, akompaniator i członek zespołów kameralnych m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Religijnej „Cantate Deo”, Beskidzkim Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej oraz z orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej. Jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Strzyżowie.